သာသနာ့ဥေသ႖ာင္
အဴပည္ဴပည္ဆိုင္ရာဴမန္မာရဟန္းေတာ္မဵားအဖၾဲ ့ခဵႂပ္
ဥကၠဌ ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသ၏ ဳသ၀ၝဒ
၂၀၀၇ ႎုိ၀င္ဘာ ၁၂ ရက္
ဘုန္းဳကီးသည္ ၁၉၅၇ ခုနႀစ္၊ ဴမန္မာဴပည္မႀ ထၾက္ခၾာခဲ့ဴပီး ဓမၳဒူတသာသနာဴပႂ ပညာရပ္မဵား သင္ဳကားေနရင္း သာသနာဴပႂ လုပ္ငန္းရပ္မဵားကို တစ္ပိုင္တစ္နိုင္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရၾက္ခဲ့ပၝသည္။ ၁၉၆၂ ခုႎႀစ္တၾင္ ဴမန္မာဴပည္ကို စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းသၾားေသာ သတင္းကို ဳကားရေသာေဳကာင့္ လၾန္စၾာ စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ပၝသည္။
ဒၝေပမဲ့ တေနႚ ေကာင္းနိုး ေကာင္းနိုး နႀင့္ ေမႀဵာ္ကိုးေနခဲ့ရာမႀ ပိုမို ဆိုးရၾားလာတာကို ဴမင္ေတၾ ့ရသဴဖင့္ ေမႀဵာ္လင့္ခဵက္ကင္းမဲ့လာ၍ ေတၾေ၀ေနစဥ္ လၾန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၇ခုႎႀစ္ စက္တင္ဘာလ အေရးအခင္းမဵားတၾင္ အဴပစ္မရႀိ လက္နက္မဲ့ ရဟန္းေတာ္မဵားႎႀင့္ ေကဵာင္းသားေကဵာင္းသူ ဴပည္သူအမဵားတို ့အား ႎႀိပ္စက္ညႀဥ္းပန္း ေထာင္ခဵသတ္ဴဖတ္ဴခင္းမဵားကို ဴမင္ေတၾ ့ရေသာအခၝ လၾန္စၾာမႀပင္ စိတ္မခဵမ္းမသာ ဴဖစ္ေနခဲ့ပၝသည္။ (Photo - RFA)
ထိုစဥ္ ဘုန္းဳကီး စဥ္းစားမိသည္မႀာ “အရင္းဆံုးရင္ တကယ္ဴမတ္ တယ္လိုႚ မဆိုသင့္” ဟူ၍ဴဖစ္ပၝသည္။
ဆိုလိုသည္မႀာ ဘုန္းဳကီးတိုႚအေနဴဖင့္ အားထုတ္ ေဆာင္ရၾက္ဳက၍ နိုင္ငံဴခားသာသနာဴပႂလုပ္ငန္းမဵား ေအာင္ဴမင္ပၝေသာ္လည္း အရင္းမူလဴဖစ္ေသာ ဴမန္မာဴပည္၏ သာသနာေရးကား မေရမရာ ဴဖစ္ေနပၝလႀဵင္ တကယ္ေအာင္ဴမင္သည္၊ ဴမတ္သည္ဟူ၍ မဆိုနိုင္ဘဲ အရင္ရႀႂံးေနသလို ဴဖစ္ေနဴပီ ဟု ဆင္ဴခင္စဥ္းစားဖၾယ္ဴဖစ္ေနပၝသည္။
ဴပည္ေထာင္စု ဴမန္မာနိုင္ငံေတာ္၌ အဆက္ဆက္ေသာ စစ္အာဏာရႀင္တခဵႂိႚ၏ ရက္စက္ဳကမ္းဳကတ္ ယုတ္မာမႁ အမဵိႃးမဵိႃးတို ့ေဳကာင့္ ဴပည္ေထာင္စု ဴမန္မာ ဴပည္သူဴပည္သားတို ့မႀာ လၾန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၆၂ ခုနႀစ္မႀ စတင္၍ ၂၀၀၇ခုႎႀစ္အထိ၊ ၄၅ ႎႀစ္ ကာလပတ္လံုး “ေခတ္သစ္ ကပ္သံုးပၝး” လို ့ ေခၞတဲ့ ဒုကၡမဵိႂးစံု အဖံုဖံုကို ယူကဵႂံးမရ ေတၾႚဳကံႂဳကရ ဴပီး လူတိုင္းလိုလိုပင္ ဆင္းရဲဒုကၡေတၾ ပင္လယ္ေ၀လဵက္ မရႁမလႀ ခၝးသီးစၾာ ခံဳကရပၝသည္။
ေခတ္သစ္ ကပ္သံုးပၝးတို ့အနက္ -
ဘုန္းဳကီးတို ့ အထူးသတိေပးလိုသည္မႀာ ဴပည္သူမဵားအခဵင္းခဵင္း၊ ေသၾးကၾဲ ခိုက္ရန္ မဴဖစ္ပၾားေရးပင္ဴဖစ္သည္။
ဗုဒၭ၏နည္းလမ္းအနႀစ္ခဵႂပ္တရားကား-
ကမၲာသူကမၲာသားတိုႚ အကဵိႂးစီးပၾားနႀင့္ခဵမ္းသာသုခတိုႚ ရရႀိေရးအတၾက္ ေဆာင္ရၾက္ဴခင္းပင္ဴဖစ္သည္။
ဴမတ္စၾာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ဴမတ္ဳကီး အဓၾန္ ့ရႀည္စၾာ စည္ပင္ဴပန္ ့ပၾားဘို ့တည္ေဆာက္ပံုမႀာ-
သာဂၝရာ အနာဂၝရာစ၊ ဥေဘာ အေညာ ည နိႍိတာ၊
အာရာဓ သဒၭမၳံ၊ ေယာဂေကၡမ မနူတၨရံ။
ဗုဒၭ၀ၝဒအရ အသက္ေမၾး၀မ္းေကဵာင္းဴဖစ္ေသာ အလုပ္အကိုင္ မတူဴခားနားဳကေသာ္လည္း ရတနာသံုးပၝးကို ဆည္းကပ္ကိုးကၾယ္ ယံုဳကည္ဳကသူမဵားကို ဥပၝသကာ၊ ဥပၝသီကာမဵားဟူ၍သာ အသိအမႀတ္ဴပႂဳကပၝသည္။ ခၾဲဴခားမႁမရႀိဳကပၝ။
အဟံ ၀ႎၬာမိ ရတၨနတၨယံ
ရတနတၨ အာနူ ဘာေ၀န၊ ေဟာတုေမ ဇယမဂႆလံ။
No comments:
Post a Comment